اخبار

بررسی بروزرسانی های مارکت

کویر مرنجاب کاشان

کویر مرنجاب کاشان

کویر مرنجاب در کاشان

معرفی کویر مرنجاب در آران و بیدگل

شهرستان آران و بیدگل در استان پهناور اصفهان واقع شده است که از شمال به دریاچه‌ی نمک آران و بیدگل، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره و در نهایت به شهرستان آران و بیدگل از سمت جنوب منتهی می‌شود

گفته می‌شود نام این کویر را شاه عباس صفوی انتخاب کرده است. بعضی نیز می‌گویند که کندن چاه و قنات و رسیدن به آب شیرین در این کویر کاری بسیار طاقت‌فرسا و سخت بوده، به همین دلیل قبلا به آن «مرد رنج آب» می‌گفتند که رفته رفته تغییر کرد و به مرنجاب تبدیل شد.

شما می توانید در پوشش غنی جانوری مرنجاب شاهد حیواناتی از قبیل گرگ، شغال، روباه شنی، آفتاب‌ پرست، بزمجه، کفتار، انواع مار و مارمولک و عقرب، پرندگانی همچون عقاب و شاهین باشید. همچنین پوشش گیاهی آن شامل گز، تاق، ارته، اسکنبیل، قیچ و دم گاوی می باشد.

یکی از مناطق دیدنی این کویر، جزیره‌ی سرگردان است که در دریاچه‌ی مسیله قرار دارد. البته دور تا دور این جزیره را به جای آب، نمک زار فرا گرفته است. با این وجود در برخی از زمان ‌های سال به دلیل بارندگی اطراف آن را حدود 2 الی 3 سانتی متر آب فرا می گیرد که موجب زیبایی هر چه بیشتر آن می گردد. همین علت سبب شد تا اهالی تصور کنند که این مکان در حال جا به ‌جایی و حرکت می باشد، بنابراین آن را جزیره سرگردان می خوانند. این جزیره در 5 کیلومتری شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.

یکی از نکات جالب در رابطه با پوشش جانوری این کویر، دیده شدن یک جفت یوزپلنگ طی سال های گذشته می باشد.

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب|

کویر مرنجاب کاشان زیباست…..

جهت کویر نوردی درکاشان و دیدن کویر زیبای مرنجاب شهر کاشان همچنین رزرو منازل و سوییت های لوکس در کاشان با کاشان اسکان در ارتباط باشید:

 www.kashaneskan.com

رزرو ویلا و خانه باغ در کاشان با کلیه ی امکانات

شماره تماس:

09396196505

اجاره سوئیت در کویر مرنجاب کاشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *