اخبار

بررسی بروزرسانی های مارکت

مقاصد گردشگری ایران در زمستان

مقاصد گردشگری ایران در زمستان

مقاصد گردشگری ایران در فصل زمستان

چه شما از آن دست آدمهایی باشید که عاشق سرما و برف و باران هستید و چه از آن دست آدمهایی که از سرما فراری هستید و هوای بهاری را به زمستان ترجیح نمیدهید
باز هم میتوانید در فصل زمستان به سفر بروید.
زیرا ایران اقلیمی دارد که حتی بعضی از شهرهای آن همچنان در فصل زمستان هوای بهاری دارند و مقصد درجه یک برای افرادی هستند که طرفدار اب و هوای سرد و برفی نیستند.
پس ما برای انتخاب سفر در زمستان دستمان باز است و تنوع زیادی داریم.
اینجا اول به سراغ شهرهای سفید پوش و برفی میرویم تا بهتر به یاد ننه سرما باشیم و حسابی از ایشون تعریف کنیم.

مقاصد گردشگری سفید پوش و برفی ایران

تهران

اگر دوست دار اسکی و ورزش های زمستانی هستید سه گردشگاه زمستانی تهران پایتخت ایران را از دست ندهید:

مجموعه گردشگری توچال

دراین مجموعه در اخرین ایستگاه تله کابین،پیست اسکی وجود دارد.در اولین ایستگاه تله کابین که به بام تهران معروف است به خوبی مشاهده گر تهران بزرگ خواهید بود‌.

پیست اسکی دیزین

معروفترین پیست برای اسکی بازان حرفه ای پیست دیزین میباشد.
در مجموعه دیزین تله ‌کابین‌سواری و رستوران‌گردی از تفریحات دیگری است که می‌توانید برای خودتان ترتیب بدهید.
پیست اسکی شمشک
کوه‌های زیبای شمشک در کنار اسکی کردن، تله کابین‌سواری، سورتمه‌سواری، هتل و رستوران‌های موجود در مجموعه باعث می‌شود که شمشک هم در زمستان‌ها و البته در فصول دیگر سال(همیشه خوش‌ آب و هوا و زیباست)‌ جذاب و دیدنی باشد.

اردبیل

در سفر به اردبیل می‌توانید به گزینه‌های زیر توجه داشته باشید:

چشمه‌های آب گرم سرعین و رفتن به مراکز آب‌درمانی (استخرهای سرپوشیده)

بازدید از دریاچه یخ‌زده شورابیل در داخل شهر اردبیل؛

سر زدن به پیست آلوارس در دامنه کوه سبلان و اسکی کردن و تله سی‌یژ سواری؛

بازدید از آبشار یخ‌زده در روستای سردابه اردبیل.

شهرهای کردستان

کردستان از جاهای دیدنی ایران در زمستان است. دلیل شهرت این شهر دریاچه زیبایی به نام «زری‌وار» است. رسیدن به این دریاچه با خودرو کار سختی نیست. سطح دریاچه زری‌وار در زمستان‌ها، یخ می‌بندد و باید یادتان باشد که احساس یک رقصنده پاتیناژ به شما دست ندهد و روی آن راه نروید. چون این لایه قابل‌اعتماد نیست و شاید با حرکت کردن روی آن بشکند و در دردسر بیفتید.
دشت‌های سراسر زیبای منطقه ساران از اواخر آبان ماه رخت سفید زمستانی می‌پوشند، بلندی‌های دیگر شهرهای استان نیز سفیدپوش شده‌اند ولی غرش چشمه‌های پرآب در سروآباد و مریوان و البته سوز سرما در بیجار تا حدودی مردم را وادار به استفاده از پوشش‌های گرم‌تر می‌کند.

سنندج

اما داستان سنندج و دیگر شهرهای استان کردستان در فصل زمستان تا حدودی متفاوت است، با بارش اولین برف زمستانی و با سفیدپوش شدن آبیدر و دامنه‌های آن مردم برای بازی‌های زمستانی باهم رقابت می‌کنند.

زمستان در کردستان زیبایی‌های دیگری هم دارد ولی متأسفانه فرصت دیده شدن برای این‌همه چشم‌انداز و زیبایی فراهم نشده است و نه‌تنها گردشگران خارجی، که حتی گردشگران داخلی نیز به دلیل نبود اطلاع‌رسانی مناسب و البته زیرساخت‌های لازم از دیدن این‌همه زیبایی محروم‌اند.

مقاصد گردشگری با آب و هوای بهاری در فصل زمستان

جزایر خلیج فارس

کیش
قشم
هرمز

کیش، قشم و هرمز در تابستان‌ها به شدت گرم هستند اما اگر در پاییز و زمستان به آنها سر بزنید، امکان رقم خوردن یکی از بهترین سفرهای عمرتان را برای خود مهیا خواهید کرد. دره ستارگان در قشم، دیدن دولفین‌های شیطان و پرجنب و جوش در کیش، مناظر طبیعی و جذاب جزیره هرمز در کنار مردم جنوب که بی‌اغراق و تعارف به شدت مهمان‌نواز هستند و رفتن به بازارهای محلی این جزایر، زمستان‌تان را آفتابی و شیرین خواهد کرد.

شهرهای خوزستان

شوش

امروز می خواهیم شهر شوش را برای سفر در زمستان پیشنهاد دهیم. شوش هم مانند شوشتر شهری قدیمی و از لحاظ باستانی و آثار تاریخی دارای ارزش فراوانی است. این شهر نماد هنر و تمدن اجداد ماست و با دیدن آن ها به ایرانی بودن خود و فرهنگ چندین ساله خود می بالید. جالب است بدانید که شوش و شوشتر در گذشته های دور اقامتگاه زمستانی پادشاه هخامنشی یعنی کوروش کبیر بوده است. تابستان های این شهر بسیار گرم و طاقت فرساست، تا جایی که گاهی دما به 53 درجه نیز می رسد، علاوه بر دمای بالا رطوبت نیز در این فصل به اوج خود می رسد؛ لذا عاقلانه نیست که برای تفریح و گشت و گذار در این شهر فصل تابستان را انتخاب کنید.

دزفول

این شهرستان با زیست بوم زیبای جلگه‌ای-کوهپایه‌ای و کوهستانی خود در سراسر سال و به ویژه در روزهای نوروز پذیرای شمار بسیاری از گردشگران است. گرم‌ترین و سردترین ماه‌های سال این شهرستان به ترتیب تیر و دی هستند. بررسی یک دوره آماری آب و هوایی نشان می‌دهد که حداقل درجه حرارت شهرستان دزفول ۲ درجه و حداکثر آن ۴۶ درجه سانتیگراد است. وجود دو رودخانه دز و کرخه در این منطقه سبب شده که این شهرستان دارای زمین‌های حاصلخیز خوبی باشد. رودخانه دز چند کیلومتر بعد از دزفول به رود خانه کارون می‌ریزد.

شوشتر

با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان و آغاز سرما، هوای جنوب کشورمان ملایم و مطبوع می‌شود و مسافران به‌سوی شهرهای جنوبی روانه می‌گردند. استان خوزستان نیز یکی از مناطقی است که میزبان گردشگران بسیاری در فصل پاییز و زمستان می‌باشد. شهر شوشتر در این استان قرار دارد و آثار تاریخی، باستانی و جاذبه‌های طبیعی فراوانی در خود پنهان کرده است.

چابهار

آب و هوای خوش چابهار در زمستان باعث می‌شود که وجود بهار در نامش بسیار پرمفهوم جلوه کند.

هر چند در چهار فصل سال می‌شود به چابهار سفر کرد اما آبان تا اوایل اسفند بهترین زمان برای سفر به چابهار است. دمای چابهار در زمستان ۱۹ درجه سانتی‌گراد و در تابستان ۳۱ درجه سانتی‌گراد است.

کاشان

همان‌طور که می‌دانید شهرهای کویری، تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های بسیار سرد دارند که کاشان هم این‌گونه است. از اوایل تیر تا اوایل مرداد هوای کاشان گرم و غالبا 33 درجه سانتی گراد است، البته می‌تواند متفاوت باشد که گاهی تا 41 درجه هم می‌رسد. در خنک‌ترین حالت دمای هوا در این ماه‌ها 25 درجه است. در زمستان، از اوایل دی تا اوایل اسفند هوای این شهر سرد و به 5 درجه سانتی گراد نیز می‌رسد که باز هم این دما می‌تواند بین 0 تا 10 درجه متغیر باشد ولی دیدن صحنه های برفی در قمصر و نیاسر کاشان خالی از لطف نیست.

یکی از شگفتی های طبیعت در کاشان ، کویر مرنجاب است که زیبایی این کویر در زمستان با هوای مطبوعش دیدنی است .

جهت رزرو منزل و سوئیت در کاشان با ما در تماس باشید.

سفر به کاشان در زمستان

پس درنگ نکنید
به دل جاده بزنید و سعی کنید بهتون خوش بگذره….
به امید روزهای بهتر و شادتر.

نوشته شده توسط : زهره آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *