اخبار

بررسی بروزرسانی های مارکت

باغ فین کاشان

باغ فین کاشان

باغ فین کاشان

باغ تاریخی فین کاشان (Fin Garden)

باغ فین کاشان به دلیل اهمیت و ارزش بالایی که از لحاظ تاریخی دارا می باشد به منظور حفاظت بیشتر و بهتر از آن در سال ۱۳۱۴ نام آندر فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

هرجا سخن از باغ فین کاشان می آید ناخودآگاه یاد امیر کبیر در ذهنمان تداعی میشود. اما واقعیت این است که باغ فین کاشان به این دلیل که قتلگاه امیر بوده شهرت جهانی ندارد، باغ فین کاشان به خاطر معماری منحصر به فردی که دارد شهرت جهانی پیدا کرده و خود را وارد لیست جهانی یونسکو دارد.

عجیب است که در دل یکی از گرم‌ترین کویر‌های دنیا، باغی این چنین سرسبز قرار گرفته است. باغ فین کاشان با وسعت بالغ بر ۲۳ هزار مترمربع، نمونه‌ای از تجلی هنر معماری دوران صفویان به شمار می‌آید.

آب در باغ فین سر بالا می رود!

تنها جایی که در معماری ایرانی آب سر  بالا می رود باغ فین کاشان است، در باغ فین ما با سه نوع کاربرد برای آب رو به رو هستیم. آب راکد که برای پر کردن حوض های مقابل کوشک و حوض خانه صفوی استفاده می شود. آب روان که در جوی ها در جریان است و آب جوششی که در حوض چشمه جاری است و از دوازده چشمه در حال جوشیدن است.

ویژگی یکتای باغ فین این است که در آن فواره های آبی بدون اینکه سیستم خارجی وجود داشته باشد آب را فوران می دهند. هنوز که هنوزه هیچ یک از اساتید به نام و شاخص معماری نتوانسته اند تا از سیستم آبرسانی باغ فین سر در بیاورند.

باغ فین کاشان

دسترسی به باغ فین کاشان

زمان بازدید: همه روزه به جز تاسوعا و عاشورای حسینی، ۲۱ رمضان شهادت امام علی، ۲۸ صفر رحلت پیامبر، ۱۴ خرداد رحلت امام خمینی، ۲۵ شوال شهادت امام جعفر صادق

ساعت بازدید: ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۳۰ در شش ماه اول سال و ۰۹:۰۰ تا ۱۶:۰۰ در شش ماه دوم سال

هزینه بازدید: ۲۵۰۰ تومان برای اتباع ایرانی و ۲۵۰۰۰ تومان برای اتباع خارجی

آدرس:شش کیلومتری جنوب کاشان، انتهای خیابان امیرکبیرفعلی و روستای فین قدیم

 

بعد از گشت وگزار در شهر کاشان و بازدید از اماکن گردشگری کاشان جهت استراحت نیاز به منزل مبله یا سوئیت مبله در کاشان خواهید داشت!

جهت اجاره سوئیت در کاشان کلیک کنید.

آیا سوییت در کاشان ارزان است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *